Skip to content

Dictionar Materiale Promotionale

Frecvent ne „ia valul” si in discutiile cu clientii intervin termeni tehnici, uneori prea tehnici, fara sa ne dam seama. Motiv pentru care am adaugat aici dictionarul actualizat permanent cu definitiile scurte, clare si concise ale termenilor frecvent uzitati.

Termeni esentiali in industria materialelor promotionale

# Artwork

Design grafic (ilustratie / fotografie) sau fisier digital utilizat pentru personalizarea materialelor.

# CMYK

Model de culoare utilizat in imprimare (Cyan, Magenta, Yellow, Black).

# Cod Pantone (PMS)

Codul de culoare, din manualul de brand ala companiei, dintr-un sistem de identificare a culorilor utilizat pentru asigurarea uniformitatii nuantelor personalizarii.

# Cod RGB (Red Green Blue)

Termenul RGB se refera la un model de culoare bazat pe combinarea luminii de culori primare: Rosu (Red), Verde (Green) si Albastru (Blue).
Este utilizat predominant in mediile digitale.

# Customizare

Procesul de adaptare a unui produs promotional conform nevoilor (logo, text, grafica, culori).

# Debosare

Optiunea de presare, in material, a informatiei (design-ului) pentru crearea unui efect de adancire (de exemplu, pe piele si/sau carton).

# Decalcomania

Proces de imprimare prin care vopseaua este presata intre doua suprafete pentru crearea unei imagini in oglinda.

# DTF (Direct To Film)

Tehnica de imprimare digitala care presupune imprimarea pe o pelicula speciala dupa care se face transferul pe diferite tesaturi prin caldura si presiune.

# Embosare

Tehnica opusa debosarii, design-ul iese in relief fata de suprafata materialului pe care se lucreaza.

# Fisier vectorial

Format grafic utilizat pentru imprimarile calitative, indiferent de dimensiune (exemple de extensii: .ai, .cdr, .pdf – salvat la curbe). Formatul vectorial permite redimensionarea imaginilor fara a avea pierderi de calitate, fiind alcatuit din puncte, linii si forme numite trasee.

# Gravura laser

Metoda de personalizare care utilizeaza laserul pentru inscriptionarea informatiei dorite pe suprafața unui material, de exemplu: metal, lemn.

# Imprimare digitala

Metoda rapida de personalizare care foloseste imprimante avansate pentru reproducerea graficii direct pe produs.

# Imprimare serigrafica (serigrafie)

Proces traditional de imprimare folosind sabloane si cerneala pentru personalizare.

# Mockup (bun de tipar)

Este reprezentarea digitala a design-ului final. Se utilizeaza pentru aprobare inainte de productie.

# MOQ (Minimal Order Quantity)

Numarul minim de articole necesar pentru o comanda.

# Order Lead Time (termen de productie a comenzii)

Perioada necesara atelierului sa realizeze comanda de materiale promotionale.

# Setup Fee

Cost initial pentru pregatirea echipamentului de personalizare (sabloane, matrite, gravura etc.).

# Suport promotional

Material pe care se realizeaza personalizarea. De exemplu: textile, plastic, metal, hartie etc.

# Transfer termic

Metoda de imprimare prin care design-ul este transferat pe material folosind o presa termica.

# Workwear Promotional

Echipamente de lucru personalizate cu logo-ul / mesajul companiei. Salopete, uniforme, halate etc.

Daca ai nevoie de orientare, vezi harta AtelierPromotionale.ro

Back To Top